Sitemiz Pamukkale Üniversitesi'nden Bağımsızdır.

Paü Müzik Öğretmenliği Bölümü

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ

MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ

Programın Amacı:

Programın temel amacı; gerek akademik öğrenim yaşamına, gerekse ulusal ve uluslararası çevrelerde yer alan sanat ve müzik eğitimi kurumlarına katkıda bulunmak ve Türk müzik yaşamının gelişmesini sağlamaktır. Ayrıca ulusal ve evrensel değerleri benimseyen, yeterli düzeyde kişisel ve mesleki niteliklere sahip ilköğretim, lise ve dengi okullarında müzik eğitimi dersini okutacak müzik eğitimcilerini yetiştirmeyi de amaçlamaktadır.

Programın İçeriği:

Sanat eğitiminin temel kavramlarını vermenin yanı sıra, müzik kuramları, ses eğitimi ve çalgı eğitimi alanlarına yönelik çeşitli konularda araştırmalara, müziksel yazma/müziksel yaratıcılığa ve müziksel ifadenin gelişmesine olanaklar sağlamaktadır. Derslerde genel kültür, eğitim formasyonu, müzik kültürü kavramları dengeli bir biçimde ele alınarak gezi, gözlem, seminer ve konserlerle desteklenmektedir. 4 yıllık süre içinde öğrencilerin; solo, koro, orkestra/oda müziği konserlerine aktif olarak katılımları sağlanmaktadır.

Program ile ilgili Sayısal Veriler:

*Öğretim Elemanı: 18

*Öğrenci: 83

*Not: Veriler 2023 yılına aittir.

Mezunların Alacağı Unvan:

Müzik Öğretmeni

Program İle İlgili Teknik Olanaklar:

Programımızda orkestra ve koro prova salonu, drama dersliği, işitme eğitimi dersliği, projeksiyonlu derslikler, toplantı ve seminer odası, kütüphane, piyano, yaylı çalgı, gitar, flüt, bağlama, şan, oda müziği çalışma odaları mevcuttur. Lisans eğitimi programı temel müzik derslerinin yanı sıra çalgı, şan, oda müziği, okul çalgı toplulukları ve koro alanındaki derslerle, anabilim dalı çalışma odaları, derslik ve konser salonunda gerçekleştirilmektedir.

İstihdam Olanakları:

MEB'e bağlı ilköğretim, lise ve dengi okullarda müzik öğretmenliği yapabilmektedir. Bunu dışında, Eğitim Fakülteleri GSEB Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında, Devlet Konservatuarlarında ve Rektörlüklere bağlı Güzel Sanatlar Bölümlerinde müzik öğretim elemanı, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerine sınavla genel ya da branş öğretmeni olarak atanmakta, müzik topluluklarında (koro ve orkestralarda) sanatçı, Kültür Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve TRT'de uzman ve müzik programcısı olarak görev almaktadırlar.

Programın Ayırt Edici Özellikleri:

Çağdaş değerler ve uluslararası standartlar doğrultusunda, eğitim-öğretim veren Anabilim dalımız, Türkiye'nin genç, dinamik, laik, Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı öğretmen yetiştiren kurumlarından biri olup, Türkiye'de saygın eğitim fakülteleri arasında yer almaya başarmıştır.

 
Gizlilik Politikası | © Telif Hakkı