Sitemiz Pamukkale Üniversitesi'nden Bağımsızdır.

Paü Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ

ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ

Programın amacı: 

Programın temel amacı özel eğitim hizmetlerini nitelikli bir şekilde yürütebilen özel eğitim öğretmenlerini yetiştirmektir. Program öğretmen yetiştirmenin yanı sıra Özel Eğitim alanındaki bilimsel bilginin üretilmesine de katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.

Programın İçeriği:

Bölümümüzün müfredat içeriğinde alana yönelik temel bilgi ve becerilerin kazandırıldığı alan eğitimi dersleri, öğretmenlik meslek bilgi ve becerilerinin kazandırıldığı öğretmenlik meslek bilgisi zorunlu ve seçmeli dersleri, temel genel kültür dersleri ve son olarak öğrencilerin edindikleri bilgileri uygulamalı olarak beceriye. dönüştürebilecekleri uygulama dersleri yer almaktadır. Öğrencilerimiz lisans dersleri içerisinde özel gereksinimli öğrencilerle çalışırken kullanacakları plan ve programlan uygulamalı olarak hazırlayıp, ders ödevi olarak çeşitli özel eğitim kurumlarında uygulama yapabilme imkanına sahiptir. Ayrıca müfredat kapsamında gözlem, okul ve kurum deneyimi ve öğretmenlik uygulaması gibi derslerle uygulama becerilerini geliştirebilmektedir.

Program ile ilgili Sayısal Veriler:

*6 Öğretim Elemanı 

*224 Öğrenci

*Not: Veriler 2023 yılına aittir.

İstihdam Olanakları: 

Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Özel Eğitim Öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Ayrıca mezunlarımız özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, danışmanlık merkezleri gibi sektörlerde, eğitsel materyal geliştiren iş yerlerinde, üniversitelerin akademik kadrolarında görev alabilmektedirler.

Program İle İlgili Teknik Olanaklar: 

Bölümümüzün projeksiyon sistemi, akıllı tahta gibi teknolojik desteklerin yer aldığı iki sınıfı bulunmaktadır. Öğrencilerimiz uygulamalarını ise çeşitli rehabilitasyon merkezlerinde, özel eğitim okul ve kurumlarında gerçekleştirebildikleri gibi, özel gereksinimli öğrencilerin aileleriyle de iletişim kurarak toplum temelli uygulamalar yapabilme imkanı bulmaktadır.

Mezunların Alacağı Unvan:

Özel Eğitim Öğretmenliği

Programın Ayırt Edici Özellikleri:

Lisans öğrencilerimiz bölümümüzde katıldıkları eğitim-öğretim ve genel kültür faaliyetleriyle özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.

 
Gizlilik Politikası | © Telif Hakkı