Sitemiz Pamukkale Üniversitesi'nden Bağımsızdır.

Paü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (PDR) Bölümü

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK (PDR) BÖLÜMÜ 

Programın amacı: 

Anabilim Dalı eğitiminin temel amacı, bilimsel düşünebilen, araştıran, sorgulayan ve kendini sürekli yenileyen, özverili psikolojik danışmanlar yetiştirmektir, alandaki gelişmeleri desteklemek ve alandaki yeniliklere öncülük etmektir.

Programın İçeriği:

Eğitim öğretim faaliyetleri, alanında uzman öğretim elemanlarından oluşan dinamik bir kadroyla, alandaki gelişme ve değişmelere uygun, demokratik ve katılımcı bir ortamda

gerçekleştirilmektedir. Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans programı bünyesinde öğrenciler uygulamalı derslerimiz olan "Mesleki Rehberlik Uygulamaları", "Okullarda RPD Uygulamaları 1- 2" kapsamında uygulama okullarına gönderilmektedir. Böylece öğrenciler staj imkanı

bulmakta ve bu okullarda karşılaştıkları güçlüklerle ilgili olarak öğretim elemanlarına başvurabilmekte; buna yönelik bireysel ve grup toplantıları yürütülerek geribildirim alabilmektedir.

Mezunların Alacağı Unvan:

Psikolojik Danışman

Program ile ilgili Sayısal Veriler:

* 15 Öğretim Elemanı 

* 270 Öğrenci

Not: Veriler 2023 yılına aittir.

İstihdam Olanakları:

Mezunlarımız; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda ve rehberlik ve araştırma merkezlerinde, özel okullarda üniversitelerdeki psikolojik danışma ve rehberlik merkezleri ile kariyer merkezlerinde psikolojik danışman olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca, özel eğitim-rehabilitasyon merkezlerinde, özel kurumların insan kaynakları birimlerinde, askeri kurumlarda, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Adalet Bakanlığı'nda çeşitli kadrolarda görev yapabilmektedirler.

Program İle İlgili Teknik Olanaklar: 

Fiziksel mekân olarak teorik ve uygulamalı derslerin yürütüldüğü altı derslik, bir bilgisayar laboratuarı, bir drama salonunun yanında, üç bireysel psikolojik danışma odası ve bir grupla psikolojik danışma odası öğrencilerimiz için düzenlenmiştir. Psikolojik danışma odaları gerekli donanıma sahiptir (koltuk, masa, kamera, askılık vb.). Öğrencilerin ders, ödev ve araştırmalarında yararlanabilecekleri bir seminer odası mevcuttur ve bu odada temel ve güncel kaynakların yer aldığı bir kitaplık, projeksiyon, bilgisayar ve çalışma masası yer almaktadır.

Programın Ayırt Edici Özellikleri:

Bölümümüzün sağladığı sosyal olanaklar ile uluslararası değişim programları kullanılarak yurt dışı eğitim olanağı bulunmaktadır. Fakültemizde bulunan Öğrenci Destek Biriminde öğrencilere akademik, ekonomik, sosyal, psikolojik ve kariyerle ilgili konularda destek sağlanmaktadır. Ekonomik destekler arasında aylık burs, dönemlik maddi destek, yemek bursu ve alışveriş/kırtasiye çekleri gibi yardım seçenekleri yer almaktadır.

 
Gizlilik Politikası | © Telif Hakkı