Sitemiz Pamukkale Üniversitesi'nden Bağımsızdır.

Paü Resim - İş Görsel Sanatlar Öğretmenliği Bölümü

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ

RESİM - İŞ GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ

Programın Amacı:

Resim-İş öğretmenliği programının amacı, temel ve orta öğretime görsel sanat alanlarında öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve alan bilgisine sahip, görsel sanatlarda ve sanat eğitiminde güncel gelişmeleri takip ederek mesleki yaşantılarında uygulayan, alanla ilgili gerekli yeterliğe sahip nitelikli "Görsel Sanatlar Öğretmeni" yetiştirmektir.

Programın İçeriği:

Müfredatın içerisinde yer alan derslerle sanat kuramları ve görsel sanatlar eğitimiyle ilgili kuram ve uygulama yöntemleri; sanat eğitimi, sanat tarihi, sanat eleştirisi, estetik, psikoloji, felsefe ve farklı disiplinlerle ilişkilendiren derslerle birlikte verilmektedir. 1. sınıf öğrencilerinin temel tasarım derslerinin yanı sıra 2. Sınıftan itibaren ana sanat atölye resim, heykel, grafik, fotoğraf ve endüstriyel tasarım atölye dersleriyle, sanat ve tasarım alanlarında özgün sanat üretimleri ve tasarımlarını gerçekleştirmek amacıyla araç-gereç, yöntem ve teknik bilgisi sunulmaktadır. Ayrıca eğitim öğretim sürecinin yedinci ve sekizinci yarıyılında Öğretmenlik Uygulaması I-II dersleri kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı eğitim kurumlarında staj yapmaktadırlar.

Program ile ilgili Sayısal Veriler:

*Öğretim Elemanı13

*Öğrenci : 298

Not: Veriler 2023 yılına aittir.

Mezunların Alacağı Unvan:

Görsel Sanatlar Öğretmeni

İstihdam Olanakları: 

Mezunlarımız Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurum ve kuruluşlarda görsel sanatlar öğretmeni olarak istihdam olanaklarının yanı sıra resim kursları ve atölyelerde sanat ve tasarım çalışmalarını yürütebilmektedirler.

Programın Ayırt Edici Özellikleri:

Üniversitemizin Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı, deneyimli ve dinamik bir akademik kadrodan oluşmaktadır. Çağımızın sanat ve sanat eğitimine yönelik çağdaş ve güncel teorik ve uygulama alanlarında Üniversite MEB ilişkisi çerçevesinde eğitim ve öğretime devam etmektedir.

Program ile İlgili Teknik Olanaklar:

Resim-İş Eğitimi programımızda 4 Resim Atölyesi, 2 Temel Tasarım Atölyesi, 2 Heykel Atölyesi, 2 Grafik Atölyesi, 1 Fotoğraf Atölyesi, 1 Endüstriyel Tasarım Atölyesi, 1 Baskı resim Atölyesi, 1 Geleneksel Türk El Sanatları Atölyesi, 1 Desen Atölyesi, 2 Lisans Dersliği, 1 Yüksek Lisans Dersliği, 1 Sergi Salonu, 3 Konferans Salonu ve 1 Drama Salonu yer almaktadır. Dersliklerde projeksiyon cihazı bulunmaktadır.

 
Gizlilik Politikası | © Telif Hakkı