Sitemiz Pamukkale Üniversitesi'nden Bağımsızdır.

Paü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ

Programın Amacı:

Ülkemizin ihtiyacı olan nitelikli öğretmen açığını gidermek, yeni bilimsel gelişmeleri desteklemek ve toplumsal hizmete katkıda bulunmaktır. Anabilim Dalı'nın hedefi; bilimsel düşünen, araştıran, sorgulayan ve kendini sürekli yenileyen, özverili öğretmenler ve vatandaşlık bilincine erişmiş bireyler yetiştirmektir. Anabilim Dalı'nda yürütülen bilimsel çalışmalar, Sosyal Bilgiler ve Eğitimi alanındaki yenilikleri takip etmek, sorunlara çözüm aramak ve eğitimin kalitesini daha da arttırmayı hedeflemektedir.

Program ile ilgili Sayısal Veriler:

* 22 Öğretim Elemanı

* 215 Öğrenci

Not: Veriler 2023 yılına aittir.

Program ile İlgili Teknik Olanaklar:

Bölümün 4 adet akıllı tahtalı sınıfı, 1 drama salonu, 1 çalışma ve toplantı salonu bulunmaktadır.

Programın İçeriği:

Programda zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür, genel kültür seçmeli ve alan bilgisi seçmeli ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Dersler, kuramsal, uygulamalı ve kuramsal- uygulamalı dersler olmak üzere sınıflandırılabilir. Programdaki kuramsal dersler teknoloji destekli ortamlarda verilmektedir. Uygulamalı dersler ise, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve uygulama okulları iş birliği ile uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni gözetiminde iki yarıyılda, Öğretmenlik Uygulaması 1 ve 2 dersleri adı altında gerçekleştirilmektedir.

Programın Ayırt Edici Özellikleri:

Programımız güçlü akademik kadrosu, teknolojik sınıf ortamları, birçok sosyal etkinliğe erişebilme olanağı tanıyan yerleşke alanı ile hem bilimsel hem de sosyal açıdan donanımlı bir birimdir. Anabilim Dalımız öğrencileri kendilerini geliştirmek ve tecrübe kazanmak için Erasmus programıyla çeşitli Avrupa ülkelerinde dönemlik eğitim-öğretim görebilme imkanına sahiptir.

İstihdam Olanakları:

Mezunlarımız, özel okullar ve özel dershanelerde öğretmenlik yapabildikleri gibi, KPSS sınavlarından başarılı olmaları durumunda Milli Eğitim Bakanlığının kadrolarında da yer alarak öğretmenlik görevi yapmaktadırlar.

Mezunların Alacağı Unvan:

Sosyal Bilgiler Öğretmeni

 
Gizlilik Politikası | © Telif Hakkı