PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ KAYIT YENİLEME VE DERS KAYIT İŞLEMLERİ DUYURUSU
Sevgili öğrencilerimiz;
2011 – 2012 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Dönemi Kayıt Yenileme (Ders Kayıt İşlemleri), İnternet üzerinden aşağıdaki adımlar ve açıklamalara göre yapılacaktır:
1.Katkı Payı/Öğrenim Giderinin 2. Taksitini aşağıda belirtilen tarihlerde herhangi bir Garanti Bankası şubesinde, (27 Ocak – 03 Şubat 2012 tarihleri arasında) Üniversitemizin adını ve öğrenci numaranızı ilgili banka memuruna söyleyerek yatırabilir ya da Garanti Bankası Paramatiklerinden Ödemeler-Kurum-Üniversite-Pamukkale Üniversitesi-Ödeme Tipi (2547-55/C Harç/Ücret) adımlarını takip ederek veya internet bankacılığını kullanarak öğrenci numaranızın başına “00” ekleyerek gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Yanlış hesaba ücret yatırılmaması gerekmektedir. Yanlış yatırılan ücretin doğru hesaba aktarılmasına yönelik işlemin kısa zamanda yapılamaması nedeniyle, ders kaydının yapılabilmesi için doğru hesaba tekrar ücret yatırılması gerekmektedir. Katkı Payı/Öğrenim Giderinin yanlış yatırılmasından kaynaklanan durumdan öğrenci sorumludur.
Not: Garanti Paramatiklerinden kartsız Katkı Payı/Öğrenim Gideri ödeme işlemi yapılabilmektedir. Giriş tuşuna basılarak gerekli adımların takip edilmesi halinde ödeme yapılarak, dekont alınabilir.
2.Şifresini ve kullanıcı adını unutan öğrenciler Pusula bilgi sisteminde yer alan açıklamalara göre şifrelerini kendileri sıfırlayabilirler. Bu işlem için aşağıdaki adımların takip edilmesi gerekmektedir.
3.Bu işlemden sonra, İnternet bağlantısı olan herhangi bir bilgisayardan; 30 Ocak-03 Şubat 2012 tarihleri arasında, http://pusula.pau.edu.tr adresine girerek, PAÜ. Kullanıcı Adı ve Şifrenizle ders kayıt işleminizi yapabilirsiniz.
4.Katalog aktarma veya şubelendirme nedeniyle sistemde yanlış yer aldığı düşünülen derslerin düzeltilme ve telafileri için, http://ebs.pau.edu.tr/ adresinden ilgili bölüm/program kataloğunun çek edilmesi, Ekle-sil-onayla tarihlerinde (13-17 Şubat 2012) danışman desteği ile ilgili fakülte/yüksekokulun öğrenci işleri tarafından gerekli düzeltmelerin sistem üzerinden yapılması gerekmektedir.
5.Kredi sınırları ve diğer hükümler için, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında yer alan güncel yönetmelik ve yönergeleri okumanız faydalı olacaktır.
6.Ders kayıt işleminin sistem üzerinden yapılmasının son aşaması olan “onay” işlemini yapmayı unutmayınız. Onay verilmeyen derslere kayıt işlemi yapılmamış sayılmaktadır. Yaptığınız ders seçimi işlemlerinin sistemde görünüp görünmediğini ve danışmanınız tarafından onaylanıp onaylanmadığını, Pusula sisteminden “ders kayıt” “ekle-sil” veya “not görüntüleme” menülerini kullanarak kontrol ediniz.
7.Hatalı veya eksik seçilen dersleri danışmanınız onaylamaz. Bu durumda danışmanınızın verdiği bilgiye göre, ekle-sil-onayla günlerinde (13-17 Şubat 2012 tarihleri arasında) derslerde düzeltme yapabilirsiniz. Hatalı ve eksik dersler ile seçmeli dersler için son kez düzeltme işlemlerinin sistem ve belge üzerinde yapılması, ekle-sil-onayla işleminin öğrenci ve danışman tarafından sistemden onay verilmesi, ekle-sil-onayla formunun çıktısının alınarak danışman ve öğrenci tarafından imzalanması gerekmektedir.
30 Ocak-03 Şubat 2012 tarihleri arasında; “Ders Kayıt”, 13-17 Şubat 2012 tarihleri arasında ise; “Ekle-Sil-Onayla” işlemlerinin sistem ve ekle-sil-onayla formu üzerinde yapılması ile ders kayıt işlemi tamamlanmış olur. Öğrenci ve danışman tarafından onaylanan ve sistemden alınan üç suret “Ekle-Sil-Onayla Formu”nun bir sureti öğrenciye, iki sureti danışmana verilir. Danışman bir suretini ilgili bölüm başkanlığına teslim eder. Fakülte/yüksekokullar tarafından, bölümlerce teslim edilen formlar Öğrenci işleri Daire Başkanlığına gönderilir. “Ekle-Sil-Onayla Formu” olmayan öğrenci dönem ders kaydı yaptırmış sayılmaz. İhtilaf halinde, taraflarca imzalanmış “Ekle-Sil-Onayla Formu” esas alınır. Katkı Payı/Öğrenim Giderini yatırıp ders kayıt sürecini tamamlamayan öğrenciler derslere devam edemezler, öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Kayıtsız geçen dönem azami öğrenim süresinden sayılır.
8.30 Ocak – 03 Şubat 2012 tarihleri arasında kayıt yenileme işlemlerini mazereti nedeniyle yapamayan öğrenciler, Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Yönetmeliğinin ilgili maddelerinde belirtilen mazeretlerini belirtir belgelerini ilgili fakülte/yüksekokula dilekçe ekinde 08 Şubat 2012 tarihine kadar vermek zorundadırlar. Mazeret kaydı için 06-08 Şubat tarihleri arasında Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulu Kararlarının alınarak en geç 9 Şubat 2012 mesai bitimine kadar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ulaştırılması gerekmektedir. Mazerete ilişkin belgeyi zamanında vermeyen veya Yönetmelik hükmü gereğince, 2 (iki) seferden fazla mazeretli kayıt talebinde bulunan öğrencilerin kayıt yenileme başvuruları geçersiz sayılacaktır.
9.Ders kaydında eksik ve hatalı işlem olmasına rağmen, 13-17 Şubat 2012 tarihleri arasında ilgili fakülte/yüksekokuluna başvurmayan, gerekli düzeltme ve telafi işlemini yapmayan veya mazeretsiz ders kaydı yaptırmayan (mazeret talebinin ilgili yönetmelik hükmüne göre ilgili fakülte/yüksekokula yapılarak, yönetim kurulunda mazeretin uygun bulunması gerekir) öğrenciler, mevcut durumu kabul etmiş sayılır. 18 Şubat 2012 (dahil) tarihinden itibaren, öğrenciden kaynaklanmayan nedenler dışında yapılan başvurular olumsuz değerlendirilecektir.
10.Zorunlu veya isteğe bağlı olarak Yabancı Dil Hazırlık sınıfına devam eden öğrenciler, katkı payı/öğrenim giderini yatırdıktan sonra Pusula Bilgi Sistemi/Hazırlık Bilgi Sistemi/Ders Kayıt sayfasından “Onay” butonuna basarak ders kayıt işlemlerini yapacaklardır. Onay işleminden sonra Ders Kayıt Onay Formunun çıktısı alıp imzaladıktan sonra formu Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü Öğrenci İşleri’ne teslim edeceklerdir. Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü Öğrenci İşleri ders kaydı yapan öğrencilerin ders kayıtlarını tek bir seferde aynı anda onayladıktan sonra ders kayıt işlemleri tamamlanacaktır.
11.Yönetmelik hükmü gereğince; 2011 – 2012 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi sonu lisans öğrencileri için 3. yarıyıldan itibaren akademik ortalamalarına göre bahar dönemi ders alma işlemi gerçekleştirileceğinden, 2.00 altında akademik ortalaması bulunan öğrenciler, sadece daha önce başarısız oldukları dersleri ve isterlerse koşullu geçtikleri dersleri alabileceklerdir. Bahar Döneminde bu kapsamda alabileceği dersi bulunmayan öğrencilerin, Bahar Dönemine ait öğrenci katkı payı/öğrenim ücreti ödemesi, ders kaydı yaptırmasına gerek bulunmamaktadır.
Öğrenci işleri Daire Başkanlığı