Sitemiz Pamukkale Üniversitesi'nden Bağımsızdır.

2012 – 2013 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Kayıt Yenileme ve Ders Kayıt İşlemleri

2012 – 2013 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Kayıt Yenileme ve Ders Kayıt İşlemleri hakkında bilgi almak için aşağıdaki bilgileri okuyunuz.

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ 2012 – 2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI KAYIT YENİLEME VE DERS KAYIT İŞLEMLERİ DUYURUSU

2012 – 2013 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Dönemi Kayıt Yenileme ve Ders Kayıt İşlemleri, İnternet üzerinden aşağıdaki adımlar ve açıklamalara göre yapılacaktır:

1- Katkı Payı/Öğrenim Giderinin 1. Taksitini aşağıda belirtilen tarihlerde herhangi bir HALK BANKASI şubesinde, (11 Eylül – 17 Eylül 2012 tarihleri arasında) Üniversitemizin adını ve PAÜ öğrenci numaranızı ilgili banka memuruna söyleyerek yatırabilir ya da Halk Bankası bankamatiklerinden Kurum-Ödemeleri > Harçlar > Plaka Kodu > Pamukkale Üniversitesi) adımlarını takip ederek gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Yanlış hesaba ücret yatırılmaması gerekmektedir. Yanlış yatırılan ücretin doğru hesaba aktarılmasına yönelik işlemin kısa zamanda yapılamaması nedeniyle, ders kaydının yapılabilmesi için doğru hesaba tekrar ücret yatırılması gerekmektedir. Katkı Payı/Öğrenim Giderinin yanlış yatırılmasından kaynaklanan durumdan öğrenci sorumludur.

2- Şifresini ve kullanıcı adını unutan öğrenciler Pusula bilgi sisteminde yer alan açıklamalara göre şifrelerini kendileri sıfırlayabilirler. Bu işlem için aşağıdaki adımları takip etmeleri gerekmektedir.



3- Bu işlemden sonra, İnternet bağlantısı olan herhangi bir bilgisayardan; 11 Eylül-17 Eylül 2012 tarihleri arasında, http://pusula.pau.edu.tr adresine girerek, PAÜ. Kullanıcı Adı ve Şifrenizle ders kayıt işleminizi yapabilirsiniz.

4- Katalog aktarma veya şubelendirme nedeniyle sistemde yanlış yer aldığı düşünülen derslerin düzeltilme ve telafileri için, ilgili bölüm/program katalogunun kontrol edilmesi, Ekle-sil-onayla tarihlerinde (24 -26 Eylül 2012) danışman desteği ile ilgili fakülte/yüksekokulun öğrenci işleri tarafından gerekli düzeltmelerin sistem üzerinden yapılması gerekmektedir.

5- Kredi sınırları ve diğer hükümler için, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında yer alan güncel yönetmelik ve yönergeleri okumanız faydalı olacaktır.

6- Ders kayıt işleminin sistem üzerinden yapılmasının son aşaması olan “onay” işlemini yapmayı unutmayınız. Onay verilmeyen derslere kayıt işlemi yapılmamış sayılmaktadır. Yaptığınız ders seçimi işlemlerinin sistemde görünüp görünmediğini ve danışmanınız tarafından onaylanıp onaylanmadığını, Pusula sisteminden “ders kayıt” “ekle-sil” veya “not görüntüleme” menülerini kullanarak kontrol ediniz.

7- Hatalı veya eksik seçilen dersleri danışmanınız onaylamayabilir. Bu durumda danışmanınızın verdiği bilgiye göre, ekle-sil-onayla günlerinde (24-26 Eylül 2012 tarihleri arasında) derslerde düzeltme yapabilirsiniz. Hatalı ve eksik dersler ile seçmeli dersler için son kez düzeltme işlemlerinin sistem ve belge üzerinde yapılması, ekle-sil-onayla işleminin öğrenci ve danışman tarafından sistemden onay verilmesi, ekle-sil-onayla formunun çıktısının alınarak imzalanması gerekmektedir.

11 Eylül-17 Eylül 2012 tarihleri arasında; “Ders Kayıt”, 24-26 Eylül 2012 tarihleri arasında ise; “Ekle-Sil-Onayla” işlemlerinin sistem ve ekle-sil-onayla formu üzerinde yapılması ile ders kayıt süreci tamamlanmış olacaktır. Ders kaydını ve ekle-sil-onayla işlemlerini tamamlamamış öğrenciler, dönem ders kaydı yaptırmamış olurlar, derslere devam edemezler, öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

8- 11 Eylül – 17 Eylül 2012 tarihleri arasında kayıt yenileme işlemlerini mazereti nedeniyle yapamayan öğrenciler, Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Yönetmeliğinin ilgili maddelerinde belirtilen mazeretlerini belirtir belgelerini ilgili fakülte/yüksekokula dilekçe ekinde 18 Eylül 2012 tarihine kadar vermek zorundadırlar. Mazerete ilişkin belgeleri zamanında vermeyen veya Yönetmelik hükmü gereğince, 2 (iki) seferden fazla mazeretli kayıt talebinde bulunan öğrencilerin kayıt yenileme başvuruları geçersiz sayılacaktır.
Ders kaydında eksik ve hatalı işlem olmasına rağmen, 24-26 Eylül 2012 tarihleri arasında ilgili fakülte/yüksekokuluna başvurmayan, gerekli düzeltme ve telafi işlemini yapmayan veya mazeretsiz ders kaydı yaptırmayan (mazeret talebinin ilgili yönetmelik hükmüne göre ilgili fakülte/yüksekokula yapılarak, yönetim kurulunda mazeretin uygun bulunması gerekir) öğrenciler, mevcut durumu kabul etmiş sayılır.

26 Eylül 2012 tarihinden itibaren, öğrenciden kaynaklanmayan nedenler dışında yapılan başvurular olumsuz değerlendirilecektir.

9- Zorunlu veya isteğe bağlı olarak Yabancı Dil Hazırlık sınıfına devam eden öğrenciler, 11-17 Eylül 2012 tarihleri arasında katkı payı/öğrenim giderini yatırdıktan sonra Pusula Bilgi Sistemi/Hazırlık Bilgi Sistemi/Ders Kayıt sayfasından “Onay” butonuna basarak ders kayıt işlemlerini yapacaklardır. Onay işleminden sonra Ders Kayıt Onay Formunun çıktısı alıp imzaladıktan sonra formu Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü Öğrenci İşleri’ne teslim edeceklerdir. Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü Öğrenci İşleri ders kaydı yapan öğrencilerin ders kayıtlarını tek bir seferde aynı anda onayladıktan sonra ders kayıt işlemleri tamamlanacaktır.
10- Yönetmelik hükmü gereğince; 2012 – 2013 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Dönemi ve girilmişse Bütünleme Sınavı sonundaki akademik ortalamalar sonucu oluşan genel not ortalaması dikkate alınarak Güz Yarıyılı ders alma işlemi gerçekleştirileceğinden,
a)-2.00 altında akademik ortalaması bulunan ön lisans öğrencileri, azami 25 kredi,
b)-2.00 altında akademik ortalaması bulunan lisans öğrencileri; değişen yönetmelik hükmüne göre 19 kredi limitinde olmak üzere, daha önce başarısız oldukları dersleri, koşullu geçtikleri dersleri ve daha önceki yarıyıllardan kalan dersleri, önceki yarıyıllardan alması gereken başarısız dersi yoksa sırasıyla üst sınıflardan yeni derse/derslere kayıt olabileceklerdir.

Öğrenci işleri Daire Başkanlığı

 
Gizlilik Politikası | © Telif Hakkı