2012-2013 Yaz Dönemi Genel İşleyişi
Üniversitemiz Senatosunun 22.05.2012 tarih ve 04/25 sayılı kararı gereğince; 2012-2013 Yaz Döneminde bir öğrenci en fazla 9 kredi değerinde derse kayıt yaptırabilir. Bir öğrencinin alacağı derslerin ders saati toplamı 10 saatten fazla olamaz.
1. Derslerin Belirlenmesi, Sistemde Aktif Edilmesi
2. Ön Kayıt (Geçici kayıt) İşlemleri
3. Ders Ücretleri/Ödemeler
4. Ders Kayıt İşlemleri (Kesin Kayıtlar)
5. Öğretim Elemanlarına Ödenecek Ücretler
6. Ücret İade İşlemleri
7. Yaz Dönemi Akademik Takvimi
1. Derslerin Belirlenmesi, Sistemde Aktif Edilmesi
Yaz Döneminde açılmak istenen dersler, ilgili bölümler tarafından bağlı olunan Fakülte Dekanlığı/Yüksekokul Müdürlüğü/Meslek Yüksekokulu Müdürlüğüne; 10 Haziran 2013 tarihine kadar bildirecektir. (Dersler belirlenirken; geçmiş dönemlerde dersi alan ve dersten kalan öğrenci sayısı, öğrenci başvuru ve talepleri ile dersi verecek öğretim elemanının durumu… gibi parametreler dikkate alınır.)
Fakülte Dekanlıkları/Yüksekokul Müdürlükleri/Meslek Yüksekokulu Müdürlüklerine, bölüm/program başkanlıkları tarafından bildirilen dersler; Dekanlık/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu onayı ve talimatı ile birim öğrenci işleri personeli tarafından Ön Kayıt (Geçici Kayıt) için, 17-21 Haziran 2013 tarihleri arasında sistemde aktif hale getirilecektir.
Açılması düşünülen ve sistemde aktif hale getirilen ders listeleri, ayrıca Öğrenci işleri Daire Başkanlığına 21 Haziran 2013 tarihine kadar YKK ve yazı ile bildirilecektir. Açılması düşünülen dersler ilgili birim duyuru panoları ile Üniversite web sayfasında 17-21 Haziran 2013 tarihleri arasında ilan edilecektir.
Açılması düşünülen ve sistemde Ön kayıt (Geçici kayıt) için tanımlanan derslerin dışında, Kesin kayıt günlerinde ilave ders açılması kayıt ve banka sistem sorunlarına yol açtığı için; 17 Haziran 2013 tarihinden sonra gelen ders açma talepleri dikkate alınmayacaktır. Bu nedenle, açılma olasılığı bulunan derslerin Ön kayıt (Geçici kayıt) tarihinden önce sistemde tanımlanması, derslerin belirlenme aşamasında gerekli çalışmanın yapılarak, kesin kayıtlar başladıktan sonra ders açma önerisi yapılmaması gerekmektedir.
2. Ön kayıt (Geçici kayıt) İşlemleri
Diğer üniversite öğrencileri ve özel öğrenci kapsamında ders almak isteyen öğrenciler hariç, Yaz Döneminde ders almak isteyen Üniversitemiz önlisans ve lisans öğrencilerinin, 17-21 Haziran 2013 tarihleri arasında http://obis.pau.edu.tr internet adresinden almak istedikleri dersler için Ön kayıt (Geçici kayıt) yapmaları gerekmektedir.
Ön kayıt sonuç raporlarına göre açılması muhtemel dersler sistemde tanımlanacağından ve kesin kayıt ekranında yer almayan derslere kayıt imkanı verilmeyeceğinden, Yaz Döneminde ders almak isteyen Üniversitemiz önlisans ve lisans öğrencilerinin Ön kayıt (Geçici kayıt) yapmaları menfaatlerine olacaktır.
3. Yaz Dönemi Ücretleri / Ödemeler
Öğrencilerin ödeyeceği ücretler, Yükseköğretim Genel Kurulu’nca belirlenerek YÖK web sayfası ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında yayınlanır.
Yaz Dönemine katılacak öğrencilerden alınacak ücretler, EK-1’ de verilmiştir. Kesin kayıtlar için ders ücretleri, 27 Haziran 2013 tarihinden 1 Temmuz 2013 saat 17:00’e kadar ödenecek olup, ödemeler aşağıda belirtilen açıklamalara göre yapılabilecektir:
Üniversitemiz öğrencilerinin ders ücretleri; Halk Bankası'nın Türkiye genelindeki herhangi bir şubesinden TC Kimlik numarası ile Pamukkale Üniversitesi Öğrenci Tahsilât hesabına ödenebilecektir.
Diğer üniversite öğrencileri ile özel öğrencilerin ders ücretleri;
Üniversitemizden ders almak isteyen diğer üniversite öğrencileri ile özel öğrencilerin, dersin açıldığı fakülte/yüksekokula bizzat başvurarak sisteme kayıt olmaları ve sistem kaydından sonra geçici PAÜ Öğrenci Numarası almaları gerekmektedir. Sisteme kaydını yaptırdıktan sonra TC Kimlik numaraları ile Pamukkale Üniversitesi Öğrenci Tahsilat hesabına ders ücretlerini ödemeleri gerekmektedir.
Ders ücretleri;
-Halk Bankası'nın Türkiye genelindeki herhangi bir şubesinden TC Kimlik numarası ile ödenecektir.
-Bankadan alınacak makbuz üzerinde aşağıdaki bilgiler yer alacaktır:
*Öğrenci Adı ve Soyadı
*TC Kimlik numarası
*Yatırılan Ücret Tutarı
(Bankadan alınacak makbuzun öğrenci tarafından saklanmasında yarar vardır.)
Öğrencilerin, kayıt olmak istedikleri derslerin bilgilerine http://katalog.pau.edu.tr adresinden veya ilgili fakülte/yüksekokuldan erişmeleri, dersin sayısı, kredisi ve toplam tutarını hesaplayıp buna göre ücretlerini yatırmaları gerekmektedir. Azami 9 kredi (teorik ve uygulama saati toplamı haftalık 30 saat sınırını aşmamak kaydıyla) ders seçilebileceği, yatırılan ücret yetersiz olduğunda sistemden ders seçimi yapılamayacağı hususlarına da ayrıca dikkat etmeleri gerekmektedir.
Açılma yeterliğini sağlamayan derslerin yerine veya 20 öğrencinin altına düşmeden açılan dersin yerine (açılma yeterliğini etkilememek koşuluyla (derse kayıt olan öğrenci sayısının 20’nin altına düşmemesi)) başka derse kayıt olmak üzere; 02-03 Temmuz 2013 tarihlerinde ekle-sil onayla işlemleri için, öğrencilerin ilave ücret yatırmaları gerekiyorsa ilave ücreti de belirtilen tarihlerde veya daha önceden ilgili bankaya ödemiş olmaları gerekmektedir.
Ücret Yatırma İçin Örnek;
Fen-Edebiyat Fakültesi Birinci Öğretim veya İkinci Öğretim öğrencisi aşağıdaki tablodaki gibi toplam 10 saatlik dersleri almak için ücret yatıracak olsun; (Aşağıdaki örnekteki ücretler 2012-2013 yaz dönemi ücretleridir.)
7. Yaz Dönemi Akademik Takvimi
Yaz Dönemi Akademik Takvimi EK-3’ de verilmiştir.
EKLER;
1. Yaz Dönemine katılacak öğrencilerden alınacak ücretler (EK-1)
2. Yaz Döneminde ders almak üzere başvuran öğrencilerin ücret iade işlemleri (EK-2)
3. Yaz Dönemi Akademik Takvimi (EK-3)
4. Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık Sınıfları için yaz okulunda açılacak dersler